<!–[if gte mso 10]><![endif]–>
ΕκδήλωσηΑνοιχτής Εκπαίδευσης του κοινού της Θεσσαλονίκης στην ΚαρδιοπνευμονικήΑναζωογόνηση
Σάββατο, 30 Μαΐου 2009, ώρα 10.00 - 18.00
Σαββάτο 30.05.2009, 10.00-18.00 ΠλατείαΑριστοτέλους Θεσσαλονίκη
Συνδιοργάνωση
Ελληνική Εταιρεία Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας
ΑPLS Hellas – Eπείγουσα Ιατρική για Παιδιά
Η Ελληνική Εταιρεία ΕπείγουσαςΠρονοσοκομειακής Φροντίδας και η ΑPLS Hellas – Eπείγουσα Ιατρική για Παιδιά,διοργάνωσαν, σε συνεργασία και υπό την αιγίδα της Πανελλήνιας ΑναισθησιολογικήςΕταιρείας και της Εταιρείας Αναισθησιολογίας και Εντατικής Ιατρικής ΒορείουΕλλάδος, Ημέρα Ανοικτής Εκπαίδευσης για το κοινό της Θεσσαλονίκης στηνΚαρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) στις 30.05.2009 στην πλατείαΑριστοτέλους.
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ / TOENAYΣΜΑ
Σε πολλές περιπτώσεις καρδιακήςανακοπής, ο θάνατος θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί εάν είχε ξεκινήσει άμεσαΚΑΡΠΑ από εκπαιδευμένους παρευρισκόμενους πολίτες. H KAΡΠΑ αποτελείται από δύοβασικές ενέργειες, τις θωρακικές συμπιέσεις για να υποκατασταθεί η κυκλοφορίατου αίματος και τις αναπνοές διάσωσης για να μεταφερθεί οξυγόνο στουςπνεύμονες. Η έγκαιρη έναρξη αποτελεσματικής ΚΑΡΠΑ μπορεί να διπλασιάσει τιςπιθανότητες επιβίωσης του θύματος. Τα συστήματα επείγουσας προνοσοκομειακήςφροντίδας, στο χαώδες κυκλοφοριακό περιβάλλον των σύγχρονων πόλεων, δεν έχουνσυνήθως τη δυνατότητα να προσεγγίσουν το θύμα και να εφαρμόσουν απινίδωση μέσαστα πρώτα λεπτά από την κλήση, αφού στις περισσότερες χώρες το χρονικό διάστημαμεταξύ κλήσης του εκάστοτε συστήματος και άφιξής του στον τόπο του συμβάντοςείναι 8min ή και μεγαλύτερο. Κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος, η επιβίωσητου θύματος εξαρτάται από τη γρήγορη εφαρμογή από εκπαιδευμένουςπαρευρισκόμενους πολίτες αποτελεσματικής ΚΑΡΠΑ και πρώιμης απινίδωσης. Πολλάθύματα καρδιακής ανακοπής μπορούν να επιβιώσουν αν οι παρευρισκόμενοι δράσουνγρήγορα όσο το θύμα βρίσκεται ακόμη σε κοιλιακή μαρμαρυγή.
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Η ανοικτή εκπαίδευση του κοινού στηΒασική Υποστήριξη της Ζωής σε Ενήλικες και Παιδιά
Η δημιουργία ερεθισμάτων για αναζήτησηπληροφοριών σε θέματα διάσωσης της Ζωής
Η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή σεεθελοντική ομαδική εργασία
Ο εξανθρωπισμός του δημόσιου χώρου /
Ο επαναπροσδιορισμός της χρήσης της‘‘πλατείας’’ /
Η εξοικείωση με τον πυρήνα τουπολεοδομικού ιστού της Θεσσαλονίκης
H ΜΕΘΟΔΟΣ
Η εκπαίδευση γίνονταν στο έδαφος,σε συνθήκες εξομοίωσης πραγματικού περιστατικού με τη βοήθεια προπλασμάτωνφυσικών διαστάσεων και εκπαιδευτικών AED, και σε μικρές ολιγομελείς ομάδες, μετην τεκμηριωμένη παιδαγωγική μέθοδο των 4 σταδίων (4-part-technique):
Στάδιο 1: Παρουσίαση δεξιότητας χωρίς σχολιασμό
Στάδιο 2: Παρουσίαση δεξιότητας με σχολιασμό
Στάδιο 3: Ο εκπαιδευτής εκτελεί, ο εκπαιδευόμενος σχολιάζει
Στάδιο 4: Ο εκπαιδευόμενος σχολιάζει και εκτελεί
Για τη διευκόλυνση του εγχειρήματος καιτην όσο πιο αποτελεσματική εκπαίδευση των ενδιαφερόμενων, οι διοργανώτριεςΕταιρείες είχαν φροντίσει για την ύπαρξη στο χώρο της πλατείας 15 προπλασμάτωνενηλίκων, 15 προπλασμάτων παιδιών/βρεφών και 5 εκπαιδευτικών ΑED.Σ τους εκπαιδευόμενους,μετα το τέλος της εκπαίδευσης, προσφέρονταν καρτολίνα με τουςαλγορίθμους της ΚΑΡΠΑ στους ενήλικες και στα παιδιά, για να διευκολύνεται ηεπανάληψη και η απομνημόνευση. Επίσης διανέμονταν ευρύτερο ενημερωτικό υλικόαπό τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες των φορέων.
Το περιεχόμενο και η μέθοδος τηςεκπαίδευσης είναι αναγνωρισμένα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο (Εθνική ΕπιτροπήΚαρδιοαναπνευστικής Αναζωογόνησης, European Resuscitation Council, AdvancedLife Support Group).
Εκπαιδευτές ήταν μέλη της ΕλληνικήςΕταιρείας Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας και της ΑPLS Hellas – EπείγουσαΙατρική για Παιδιά, με εμπειρία στην παροχή Βασικής και ΕξειδικευμένηςΥποστήριξης της Ζωής. Η μαζική εθελοντική συμμετοχή δεκάδων εκπαιδευτών που γιαώρες κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες πρόσφεραν τις πολύτιμες γνώσεις τουςκαι μετάγγισαν το ζήλο και την εμπειρία τους, ήταν χωρίς αμφιβολία οθεμέλιος λίθος της επιτυχίας της προσπάθειάς μας.
ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ